Winkelvoorschriften
Reglement
§ 1. Definities
- Reglement – dit Reglement, waarin de regels voor het sluiten van verkoopovereenkomsten op afstand via de Online Winkel worden vastgesteld, de regels voor de uitvoering van deze overeenkomsten, de rechten en verplichtingen van de partijen bij de verkoopovereenkomst op afstand, alsmede de regels voor klachtprocedures. Voor diensten die elektronisch worden verleend, geldt het Reglement dienovereenkomstig als het reglement bedoeld in artikel 8 van de Wet van 18 juli 2002 inzake het verlenen van diensten op afstand via elektronische weg (geconsolideerde tekst, Publicatieblad van 2020, nr. 344).
- Klant – een natuurlijke persoon die volledig handelingsbekwaam is, een rechtspersoon of een organisatorische eenheid zonder rechtspersoonlijkheid, waaraan de wet rechtspersoonlijkheid toekent, die met de Verkoper een verkoopovereenkomst op afstand sluit.
- Consument – een natuurlijke persoon die een rechtshandeling verricht met een ondernemer die niet rechtstreeks verband houdt met zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit.
- Individuele ondernemer – een natuurlijke persoon die een verkoopovereenkomst op afstand sluit die rechtstreeks verband houdt met zijn bedrijfsactiviteit, wanneer uit de inhoud van de overeenkomst blijkt dat deze niet beroepsmatig van aard is voor deze persoon, hetgeen met name voortvloeit uit het onderwerp van de door hem uitgeoefende bedrijfsactiviteit zoals vermeld in het Centraal Register en Informatiesysteem van de Bedrijfsactiviteiten..
- Ondernemer – een natuurlijke persoon, rechtspersoon of organisatorische eenheid zonder rechtspersoonlijkheid, waaraan de wet rechtspersoonlijkheid toekent, die op eigen naam een bedrijfs- of beroepsactiviteit uitoefent..
-
Verkoper:
BIOSHI S.A.
Tel.: +48 788 208 018
Bioshi24.be
E-Mail: contact@bioshi24.be
BTW-nummer (NIP): PL6762649713
REGON: 526170605
Adres van de zetel van de Verkoper: Jasnogórska 1, 31-358 Kraków - Online Winkel – een door de Verkoper beheerde internetdienst, toegankelijk via de elektronische adressen: https://bioshi24.be, waarmee de Klant informatie over het Product en de beschikbaarheid ervan kan verkrijgen, het Product kan aanschaffen of de levering van een dienst kan aanvragen.
- Verkoopovereenkomst op afstand – een overeenkomst betreffende de verkoop van een Product / levering van een Digitale Dienst of Digitale Inhoud (indien van toepassing), gesloten via de Online Winkel.
- Product – een roerende zaak die de Klant kan aanschaffen in de Online Winkel.
- Digitale Dienst – een dienst die de Consument in staat stelt om:
10.1. gegevens in digitale vorm te creëren, verwerken, opslaan of toegang toe te hebben;10.2. gezamenlijk gebruik te maken van gegevens in digitale vorm, die door de Consument of andere gebruikers van deze dienst zijn verzonden of gecreëerd;10.3. andere vormen van interactie via gegevens.
- Digitale Inhoud – gegevens die in digitale vorm zijn gecreëerd en geleverd.
- Privacy- en cookiebeleid van de Online Winkel – een document waarin de gedetailleerde regels voor de verwerking van persoonsgegevens en het gebruik van cookies worden vastgelegd. Het privacy- en cookiebeleid is beschikbaar op: https://bioshi24.be/nl/privacy-and-cookie-notice
- Duurzame drager – materiaal of hulpmiddel waarmee de Klant of Verkoper informatie persoonlijk kan opslaan, op een wijze die toekomstige toegang tot de informatie mogelijk maakt gedurende een periode die passend is voor het doel van de informatie en die het mogelijk maakt de opgeslagen informatie in ongewijzigde vorm te reproduceren, in het bijzonder e-mail.
- Elektronisch bestelformulier – elektronische procedure voor het plaatsen van een bestelling, beschikbaar gesteld door de Verkoper aan de Koper.
- Elektronisch retourformulier – elektronische procedure voor het uitvoeren van retourzendingen, beschikbaar gesteld door de Verkoper aan de Koper; toegankelijk via https://bioshi24.be/nl/returns-open.html.
- Elektronisch klachtenformulier – elektronische procedure voor het indienen van klachten, beschikbaar gesteld door de Verkoper aan de Koper; toegankelijk via https://bioshi24.be/nl/rma-open.html.
- Verzending van de bestelling – goedkeuring van de bestelling door de Klant door op de knop “Bestellen en betalen” te klikken, wordt beschouwd als het uitbrengen van een bindende wilsverklaring door de Klant om een verkoopovereenkomst op afstand met de Verkoper aan te gaan.
- Account – een verzameling gegevens die in de Online Winkel en het IT-systeem van de Verkoper met betrekking tot een bepaalde Klant en de door hem geplaatste bestellingen en gesloten verkoopovereenkomsten op afstand worden opgeslagen, waarmee de Klant bestellingen kan plaatsen, en binnen een passend tijdsbestek – annuleren of bewerken, evenals verkoopovereenkomsten op afstand kan sluiten.
- Beoordeling van de orderafhandeling of beoordeling van afzonderlijke Producten – dsubjectieve verklaringen en beoordelingen toegekend in de vorm van sterren van 1 tot 5.
§ 2. Algemene bepalingen
- Soorten en reikwijdte van de elektronisch verleende diensten:
1.1. het online sluiten van verkoopovereenkomsten – met betrekking tot Producten die in de Online Winkel worden verkocht;1.2. de regels voor registratie en het gebruik van een Account binnen de Online Winkel;1.3. het toevoegen van beoordelingen, commentaren en evaluaties – de Klant kan een beoordeling of commentaar toevoegen aan zijn bestelling;1.4. het verzenden van e-mails waarin de Verkoper de ontvangst van de bestelling bevestigt, eventuele ontvangst van betalingen, en de aanvaarding van de bestelling voor uitvoering.
- Het gebruik van de Online Winkel is mogelijk onder de voorwaarde dat het informatiesysteem dat de Klant gebruikt, voldoet aan de volgende minimale technische vereisten:
2.1. actuele versies van internetbrowsers, bijvoorbeeld:2.1.1. Firefox2.1.2. Chrome2.1.3. Microsoft Edge2.2. een willekeurig programma voor het bekijken van PDF-bestanden.
- De op de pagina’s van de Online Winkel geplaatste inhoud, met inbegrip van Productbeschrijvingen en prijzen, vormt uitsluitend een uitnodiging tot het sluiten van een overeenkomst in de zin van artikel 71 van de Wet van 23 april 1964, Burgerlijk Wetboek (geconsolideerde tekst, Publicatieblad van 2022, nr. 1360 met latere wijzigingen).
- De Verkoper stelt dit Reglement met de Bijlagen beschikbaar via een link op de startpagina vóór het sluiten van een verkoopovereenkomst op afstand, tijdens de overeenkomst en na de voltooiing daarvan. De Koper kan het downloaden en afdrukken.
- Om de veiligheid van communicatie en gegevens in verband met de verleende diensten te waarborgen, neemt de Online Winkel technische en organisatorische maatregelen die passend zijn bij het veiligheidsniveau van de verleende diensten, in het bijzonder maatregelen ter voorkoming van toegang tot en wijziging van persoonsgegevens door onbevoegden via het internet.
§ 3. Bestellingen
- Een bestelling in de Online Winkel kan worden geplaatst via een Account of door de optie te kiezen om te kopen zonder registratie, in welk geval een intern account wordt aangemaakt, waarop de Klant een Account kan baseren. Het interne account wordt behouden totdat de gegevens uit het systeem worden verwijderd of het Account wordt geblokkeerd.
- De Klant plaatst een bestelling via het Elektronisch bestelformulier dat beschikbaar is op een van de pagina’s van de Online Winkel.
- Na correcte plaatsing van de bestelling door de Klant, verzendt de Verkoper een e-mail naar het e-mailadres van de Klant met informatie over de geplaatste bestelling. Deze informatie vormt geen bevestiging van aanvaarding van het aanbod van de Klant. Het is uitsluitend een bericht dat de Verkoper de bestelling heeft ontvangen.
- Vervolgens verifieert de Verkoper of de bestelling kan worden geaccepteerd voor uitvoering.
- Indien de Verkoper de bestelling van de Klant aanvaardt, stuurt hij elektronisch bericht aan de Klant over de goedkeuring van de bestelling voor uitvoering. Op het moment dat de Klant deze verklaring ontvangt, komt tussen de partijen een verkoopovereenkomst op afstand tot stand.
- De keuze van de bestelde Producten geschiedt door deze aan het winkelmandje toe te voegen. Het Elektronisch bestelformulier specificeert onder andere welke Producten, tegen welke prijs en in welke hoeveelheid de Klant wil bestellen voor de door hem opgegeven locatie. De Klant neemt de passende technische stappen op basis van de weergegeven berichten.
- Nadat de Klant alle noodzakelijke gegevens heeft verstrekt, wordt een overzicht van de geplaatste bestelling weergegeven. Het overzicht van de bestelling bevat informatie over: identificatiegegevens van de Verkoper, het onderwerp van de bestelling, de eenheids- en totale prijs van de bestelde Producten, inclusief verzendkosten en eventuele andere kosten, de gekozen betaalmethode, de gekozen leveringswijze, alsmede de tijd en kosten van levering.
- Indien het onderwerp van de overeenkomst het leveren van Digitale Inhoud of Digitale Diensten betreft, die niet op een materiële drager zijn vastgelegd of diensten die elektronisch of op afstand worden verleend, geeft de Consument in een extra checkbox, vereist voor het plaatsen van de bestelling en opgenomen in het Elektronisch bestelformulier, de volgende toestemming: "Ik stem in met de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is vastgelegd of met het starten van de dienst vóór het verstrijken van 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst en erken het verlies van het recht om van de overeenkomst af te zien." De Verkoper bevestigt de ontvangst van deze toestemming per e-mail.
- Voor het plaatsen van een bestelling is het noodzakelijk om in het Elektronisch bestelformulier de als verplicht gemarkeerde persoonsgegevens in te vullen, het Reglement te accepteren en de bestelling te verzenden door op de knop "Bestellen en betalen" te klikken.
- 9.1 Het verzenden van het Elektronisch bestelformulier door de Klant vormt een bindende wilsverklaring tot het sluiten van een verkoopovereenkomst op afstand, conform de inhoud van dit Reglement.
- 9.2 De verkoopovereenkomst op afstand wordt geacht te zijn gesloten op het moment van aanvaarding van het Elektronisch bestelformulier door de Verkoper, hetgeen wordt bevestigd door het tonen van een bericht aan de Koper met bevestiging van de ontvangst van de bestelling en vermelding van het ordernummer.
- 9.3 Na het sluiten van de verkoopovereenkomst op afstand ontvangt de Klant een e-mailbevestiging van de geplaatste bestelling, die omvat: bevestiging van ontvangst van de bestelling, definitieve bevestiging van alle wezenlijke elementen van de bestelling en de algemene voorwaarden van de gesloten verkoopovereenkomst op afstand (Online Winkel Reglement met Bijlagen nr. 1 en 2), gegevens van de Verkoper, aansprakelijkheid van de Verkoper voor de kwaliteit van de dienstverlening, informatie over diensten na verkoop en over de wijze en gevolgen van het herroepingsrecht. Instructies omtrent de wijze en gevolgen van herroeping zijn opgenomen in Bijlage nr. 1.
- 9.4 Totdat de Verkoper begint met de uitvoering van de bestelling:
- 9.4.1 kan de Klant zijn bestelling wijzigen via de technische oplossing op de pagina van het Elektronisch bestelformulier door het volledige bestelproces opnieuw te doorlopen. De wijziging van de bestelling gebeurt door het plaatsen van een nieuwe bestelling, die de eerdere bestelling vervangt. Eventuele door de Klant verrichte betaling wordt verrekend met de nieuwe bestelling; in geval van overbetaling wordt het teveel betaalde teruggestort op de bankrekening waarvan de betaling is verricht.
- 9.4.2 kan de Klant de bestelling annuleren door de optie “bestelling annuleren” te kiezen op de pagina van het Elektronisch bestelformulier.
- 9.5 Indien de Klant de bestelling annuleert, zal de Verkoper de ontvangen betaling binnen 3 werkdagen terugstorten. De terugbetaling vindt plaats via dezelfde betaalmethode die de Klant heeft gebruikt.
- 9.6 De uitvoeringstermijn van de bestelling bedraagt 1 tot 10 werkdagen vanaf de datum van het sluiten van de overeenkomst.
- 9.7 Producten geselecteerd door de Klant in de Online Winkel die op het moment van uitvoering niet op voorraad zijn, kunnen worden vervangen door Producten van hetzelfde type maar een ander merk.
- 9.8 Tijdens het samenstellen van de lijst met Producten kan de Klant bij elk geselecteerd Product de optie “Accepteer vervangingen” aanvinken. De gebruiker wordt geïnformeerd over vervangingen in het samengevatte bericht van de uitvoering van de bestelling, dat hij per e-mail ontvangt. De gebruiker heeft het recht vervangingen te weigeren.
- 9.9 Indien een deel van de bestelde Producten niet beschikbaar is, zal de Verkoper de bestelling uitvoeren voor het deel dat kan worden uitgevoerd. Voor het resterende deel annuleert de Verkoper de bestelling en stelt de Klant hiervan op de hoogte via het opgegeven e-mailadres. Voor het deel dat is uitgevoerd, kan de Klant de overeenkomst herroepen, volgens de regels van §6 van dit Reglement.
- 9.10 Indien de Klant een betalingswijze heeft gekozen anders dan contant bij levering, is de Verkoper verplicht de door de Klant betaalde som terug te storten voor het geannuleerde deel van de bestelling binnen 14 (veertien) dagen na annulering van de bestelling door de Klant.
- 9.11 Alle in de Online Winkel vermelde prijzen zijn brutoprijzen (inclusief belasting over goederen en diensten, die afhankelijk van het product rechtstreeks voortvloeit uit de toepasselijke wettelijke bepalingen, waaronder de Wet van 11 maart 2004 inzake belasting over goederen en diensten (geconsolideerde tekst, Publicatieblad van 2022, nr. 931 met latere wijzigingen).
- 9.12 De verzendkosten van de bestelling zijn afhankelijk van de gekozen leveringswijze. Bij keuze van levering worden de verzendkosten automatisch bij de prijs van de bestelling opgeteld.
§ 4. Betaling
- De Online Winkel biedt de mogelijkheid om betalingen te verrichten in de vorm van vooruitbetalingen of betaling bij levering (betaling op rekening na levering). De optie van uitgestelde betaling is mogelijk in situaties die individueel met de Verkoper zijn overeengekomen.
- Betalingen voor het Product kunnen worden verricht op de wijze die is gekozen bij het plaatsen van de bestelling via het Elektronisch bestelformulier.
- De momenteel beschikbare betalingswijzen in de vorm van vooruitbetalingen in de Online Winkel zijn beschikbaar op https://bioshi24.be/nl/payments
§ 5. Levering
- Op het Elektronisch bestelformulier kiest de Klant de leveringswijze door de gemaakte keuze aan te vinken.
- Indien het Product niet door de Klant wordt afgehaald, hetgeen resulteert in de terugzending van het Product naar de Verkoper, kan de Verkoper de verkoopovereenkomst annuleren, na voorafgaande oproep van de Klant via het e-mailadres dat tijdens het bestelproces is opgegeven om de overeenkomst uit te voeren. De annulering van de overeenkomst geschiedt door een verklaring aan de Klant in de vorm van een e-mail.
- In de situatie bedoeld in punt 2 is de Verkoper verplicht de door de Klant betaalde som voor het aangekochte Product onmiddellijk terug te storten.
- De momenteel beschikbare leveringswijzen in de Online Winkel zijn beschikbaar op https://bioshi24.be/nl/delivery
§ 6. Herroeping van de overeenkomst – elektronisch retourformulier
- Een Consument die een verkoopovereenkomst op afstand heeft gesloten, kan binnen 14 dagen zonder opgave van redenen van de overeenkomst afzien. In het geval van herroeping van een op afstand gesloten verkoopovereenkomst wordt de overeenkomst geacht niet te zijn gesloten.
- Het recht van herroeping zoals bepaald in de artikelen 6 en 7 van dit Reglement geldt ook voor een individuele ondernemer. Waar in artikelen 6 en 7 van dit Reglement sprake is van een Consument, wordt daaronder tevens een individuele ondernemer verstaan.
- In geval van herroeping van de overeenkomst draagt de Consument uitsluitend de directe kosten van het retourneren van het Product.
- De verklaring van de Consument moet zijn wil om van de overeenkomst af te zien ondubbelzinnig uitdrukken; met name kan de Consument:
- 4.1 gebruikmaken van het elektronische retourformulier beschikbaar op de website van de Online Winkel: https://bioshi24.be/nl/returns-open.html.
- 4.2 afzien van de overeenkomst door gebruik te maken van het herroepingsformulier, dat Bijlage nr. 2 vormt, en dit te verzenden naar het adres van de Verkoper;
- 4.3 De Verkoper bevestigt onverwijld op een Duurzame Drager de ontvangst van de verklaring van herroeping ingediend zoals aangegeven onder 4.1 en 4.2.
- Voor het behoud van de termijn volstaat het verzenden van de verklaring vóór het verstrijken daarvan.
- De termijn voor herroeping van de overeenkomst begint:
- 6.1 voor een overeenkomst waarbij de Verkoper een zaak levert en verplicht is het eigendom daarvan over te dragen – vanaf het in bezit nemen van het Product door de Consument of een door hem aangewezen derde, anders dan de vervoerder; en voor een overeenkomst die:
- 6.1.1 meerdere zaken omvat die afzonderlijk, in partijen of delen worden geleverd – vanaf het in bezit nemen van de laatste zaak, partij of deel;
- 6.1.2 bestaat uit regelmatige levering van zaken voor een bepaalde periode – vanaf het in bezit nemen van de eerste zaak;
- 6.2 voor overige overeenkomsten – vanaf de datum van het sluiten van de overeenkomst.
- 6.1 voor een overeenkomst waarbij de Verkoper een zaak levert en verplicht is het eigendom daarvan over te dragen – vanaf het in bezit nemen van het Product door de Consument of een door hem aangewezen derde, anders dan de vervoerder; en voor een overeenkomst die:
- Het formulier voor de verklaring van herroeping (Bijlage nr. 2 bij dit Reglement) en de informatie over het uitoefenen van het herroepingsrecht (Bijlage nr. 1 bij dit Reglement) worden elektronisch verstrekt.
- In geval van herroeping van een overeenkomst tot levering van Digitale Inhoud of een Digitale Dienst kan de Verkoper de Consument verhinderen verder gebruik te maken van de Digitale Inhoud of Digitale Dienst, met name door de toegang daartoe te blokkeren.
- In geval van herroeping van een overeenkomst tot levering van Digitale Inhoud of een Digitale Dienst is de Consument verplicht het gebruik van deze Digitale Inhoud of Digitale Dienst te staken en deze niet beschikbaar te stellen aan derden.
- Het recht van herroeping van een op afstand gesloten verkoopovereenkomst geldt niet voor overeenkomsten zoals bedoeld in artikel 38 van de Wet van 30 mei 2014 (Publicatieblad van 2019, nr. 134) inzake consumentenrechten, met name voor overeenkomsten:
- 10.1 betreffende het verlenen van diensten waarvoor de Consument verplicht is de prijs te betalen, indien de Verkoper de dienst volledig heeft uitgevoerd met uitdrukkelijke en voorafgaande toestemming van de Consument, die vóór de aanvang van de dienstverlening is geïnformeerd dat hij na de uitvoering door de Verkoper het recht op herroeping verliest en dit heeft aanvaard;
- 10.2 waarvan de prijs afhankelijk is van schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen controle heeft en die kunnen optreden vóór het verstrijken van de herroepingstermijn;
- 10.3 waarvan het onderwerp van de prestatie een niet-voorgeproduceerd goed is, vervaardigd volgens specificaties van de Consument of bedoeld om aan zijn geïndividualiseerde behoeften te voldoen;
- 10.4 waarvan het onderwerp van de prestatie een goed is dat wordt geleverd in een verzegelde verpakking, die na opening niet kan worden geretourneerd om redenen van gezondheid of hygiëne, indien de verpakking na levering is geopend;
- 10.5 waarvan het onderwerp van de prestatie geluids- of beeldopnamen of computerprogramma’s zijn, geleverd in een verzegelde verpakking, indien de verpakking na levering is geopend;
- 10.6 betreffende levering van Digitale Inhoud die niet op een materiële drager wordt geleverd, waarvoor de Consument de prijs verschuldigd is, indien de Verkoper is begonnen met de levering met uitdrukkelijke en voorafgaande toestemming van de Consument, die vóór de aanvang van de levering is geïnformeerd dat hij na uitvoering door de Verkoper het recht op herroeping verliest en dit heeft aanvaard;
- 10.7 waarvan het onderwerp een snel bederfelijk goed is of een korte houdbaarheidsdatum heeft, of goederen die door hun aard na levering onlosmakelijk met andere goederen worden verbonden;
- 10.8 betreffende de levering van kranten, tijdschriften of periodieken, met uitzondering van een abonnementscontract;
- 10.9 gesloten via een openbare veiling;
- 10.10 betreffende de levering van diensten op het gebied van accommodatie, anders dan voor woondoeleinden, vervoer van goederen, autoverhuur, catering, recreatieve diensten, entertainment, sport- of culturele evenementen, indien in de overeenkomst de dag of periode van levering van de dienst is gespecificeerd;
- 10.11 waarbij het onderwerp van de prestatie alcoholische dranken betreft waarvan de prijs bij het sluiten van de verkoopovereenkomst is overeengekomen, en waarvan de levering pas na 30 dagen kan plaatsvinden en de waarde afhankelijk is van marktfluctuaties waarop de ondernemer geen invloed heeft.
- De Verkoper zal binnen 14 dagen na ontvangst van de verklaring van herroeping van de verkoopovereenkomst van een zaak, alle door de Consument verrichte betalingen terugbetalen, inclusief de leveringskosten, overeenkomstig de goedkoopste door de Verkoper aangeboden leveringswijze.
- 1.1 De terugbetaling zal plaatsvinden met gebruikmaking van dezelfde betaalmethode die door de Consument is gebruikt.
- 1.2 Indien de Consument voor de uitoefening van het herroepingsrecht gebruikmaakt van het Elektronisch retourformulier, worden de middelen terugbetaald via de door de Consument gekozen methode en op het door de Consument opgegeven bankrekeningnummer.
- 1.3 Indien de Verkoper niet heeft aangeboden het Product zelf bij de Consument op te halen, kan hij de terugbetaling van de door de Consument ontvangen betalingen uitstellen tot het moment van ontvangst van het Product of ontvangst van bewijs van terugzending door de Consument, afhankelijk van welk van deze gebeurtenissen zich eerder voordoet.
§ 7. Gevolgen van herroeping van de overeenkomst
- De Verkoper kan de Consument aanbieden het Product zelf op te halen. Indien de Verkoper een dergelijk aanbod niet heeft gedaan, dient de Consument het Product onverwijld terug te zenden aan de Verkoper (of aan een door de Verkoper gemachtigde persoon) doch uiterlijk binnen 14 dagen vanaf de dag waarop hij van de overeenkomst afzag. Voor het behoud van de termijn volstaat het verzenden van het Product vóór het verstrijken daarvan. Het door de Consument geretourneerde Product dient te worden verzonden naar het adres van de Verkoper.
- De Consument is aansprakelijk voor waardevermindering van het Product die het gevolg is van gebruik dat verder gaat dan noodzakelijk is om de aard, kenmerken en werking van het Product vast te stellen.
- De Consument kan niet van de overeenkomst afzien indien Digitale Inhoud of een Digitale Dienst wordt geleverd tegen betaling van de prijs, en het ontbreken van overeenstemming van de Digitale Inhoud of Digitale Dienst met de overeenkomst niet van wezenlijk belang is.
- De Verkoper kan de terugzending van het materiële drager, waarop de Digitale Inhoud is geleverd, verlangen binnen 14 dagen na ontvangst van de verklaring van de Consument over herroeping van de overeenkomst. De Consument retourneert de drager onverwijld en op kosten van de Verkoper.
- De Verkoper is slechts verplicht de prijs terug te betalen voor het gedeelte dat overeenkomt met de Digitale Inhoud of Digitale Dienst die niet conform de overeenkomst is, alsmede voor Digitale Inhoud of Digitale Diensten waarvan de leveringsplicht is komen te vervallen als gevolg van de herroeping van de overeenkomst.
§ 8. Klachten
- Een klacht wegens een gebrek aan het Product of niet-conformiteit van het Product met de afgesloten verkoopovereenkomst op afstand kan worden ingediend:
- 1.1 via het Elektronisch klachtenformulier;
- 1.2 schriftelijk op het adres van de Verkoper of per e-mail op het adres: contact@bioshi24.be
- In de klacht dient het gebrek dat volgens de Koper aan het Product aanwezig is, te worden gespecificeerd, de eisen jegens de Verkoper te worden aangegeven en, indien mogelijk, het betreffende gebrek te worden gedocumenteerd en het bewijs van aankoop van het Product in de Webwinkel te worden overlegd. De Verkoper is verplicht binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht te antwoorden. Indien hij binnen deze termijn geen antwoord geeft, wordt aangenomen dat de klacht is erkend. Het antwoord op de klacht wordt door de Verkoper aan de Koper verstrekt schriftelijk of op een Duurzaam Medium.
- De stappen die de Koper moet ondernemen om een klacht in te dienen, inclusief de wijze van terbeschikkingstelling van het geclaimde Product aan de Verkoper, worden aangegeven in de afzonderlijke fasen van het Elektronisch klachtenformulier.
- In geval van erkenning van de klacht door de Verkoper, komen de kosten van vervanging of reparatie, inclusief de verzendkosten in verband met de klacht over het Product, voor rekening van de Verkoper.
- De Verkoper is jegens de Consument en tevens de Individuele Ondernemer aansprakelijk voor niet-conformiteit van het Product met de verkoopovereenkomst op afstand volgens de bepalingen van de wet van 30 mei 2014 betreffende consumentenrechten.
- 5.1 De Verkoper is aansprakelijk voor niet-conformiteit van het Product met de verkoopovereenkomst op afstand die aanwezig was op het moment van levering en die binnen twee jaar na dat moment wordt ontdekt, tenzij de door de Verkoper bepaalde houdbaarheidsperiode van het Product langer is.
- 5.2 De Verkoper voert reparatie of vervanging van het Product uit binnen 14 dagen na erkenning van de klacht. De kosten van reparatie of vervanging, met inbegrip van met name de kosten van post, transport, arbeid en materialen, komen voor rekening van de Verkoper.
- 5.3 De Consument stelt het Product dat moet worden gerepareerd of vervangen ter beschikking van de Verkoper. De Verkoper haalt het Product op zijn kosten op.
- De Verkoper is verplicht Producten zonder gebreken te leveren en is jegens de Ondernemer aansprakelijk voor gebreken van het aangeschafte Product volgens de bepalingen van het Burgerlijk Wetboek.
- De levering van Digitale Inhoud of Digitale Diensten aan de Consument of Individuele Ondernemer vindt plaats volgens de bepalingen van de wet van 30 mei 2014 betreffende consumentenrechten.
- 7.1 Digitale Inhoud wordt geacht te zijn geleverd op het moment dat de Digitale Inhoud of het middel dat toegang tot de Digitale Inhoud of het downloaden daarvan mogelijk maakt, ter beschikking is gesteld van de Consument of van een fysiek of virtueel apparaat dat de Consument hiervoor zelf heeft gekozen, of wanneer de Consument of een dergelijk apparaat toegang heeft gekregen.
- 7.2 Een Digitale Dienst wordt geacht te zijn geleverd op het moment dat de Consument of het fysiek of virtueel apparaat dat de Consument hiervoor zelf heeft gekozen, toegang heeft gekregen.
- 7.3 De Verkoper brengt de Digitale Inhoud of Digitale Dienst binnen 21 dagen na het moment waarop de Verkoper door de Consument is geïnformeerd over de niet-conformiteit met de overeenkomst, in overeenstemming met de overeenkomst en zonder buitensporige hinder voor de Consument, rekening houdend met het karakter en het doel van gebruik. De kosten van het in overeenstemming brengen van de Digitale Inhoud of Digitale Dienst met de overeenkomst komen voor rekening van de Verkoper.
§ 9. Beoordelingen
- Een beoordeling met betrekking tot de afhandeling van een bestelling of een beoordeling van een Product kan worden geplaatst tijdens een bezoek aan de Webwinkel door te klikken op de interface bij het Product of door te klikken op de link in de e-mail. Het toevoegen van een Beoordeling is vrijwillig en kosteloos. Voor één bestelling kan de Koper slechts éénmaal de genoemde Beoordeling toevoegen.
- Binnen de genoemde Beoordeling kan de Koper een score toekennen in de vorm van sterren van 1 tot 5 en een schriftelijke verklaring toevoegen, beperkt tot 65.535 tekens.
- De beoordelingen worden opgeslagen en openbaar gepresenteerd op de Webwinkelpagina, evenals op de websites https://trustedreviews.idosell.com.
- De Verkoper verifieert Beoordelingen via het e-mailadres dat is gebruikt tijdens het aankoopproces van het betreffende Product. Een Beoordeling die is geplaatst door de persoon die het e-mailadres gebruikte dat bij het aankoopproces is gebruikt, wordt op de Webwinkelpagina aangeduid als “beoordeling bevestigd door aankoop”. Elke andere Beoordeling wordt aangeduid als “beoordeling niet bevestigd door aankoop”.
- De Verkoper kan Beoordelingen van hetzelfde Product van zijn andere Webwinkels publiceren.
- De Verkoper wijzigt de Beoordelingen niet wat betreft de inhoud of de toegekende sterren.
- De Koper draagt uitsluitend zelf de verantwoordelijkheid voor de uiting die in het kader van de Beoordeling wordt gedaan. De Verkoper is gerechtigd Beoordelingen te verwijderen op grond van wettelijke bepalingen en dit Reglement.
- Het is niet toegestaan inhoud te plaatsen die onjuist, misleidend, vulgair, agressief, beledigend van aard is of duidelijk in strijd is met de goede zeden. Eveneens is het niet toegestaan inhoud te plaatsen die onrechtmatig is, de rechten van derden schendt of een daad van oneerlijke concurrentie vormt.
- De Koper verplicht zich geen inhoud te plaatsen die links bevat naar externe websites met promotioneel of reclamekarakter of persoonsgegevens van derden bevat.
- Op uitdrukkelijk verzoek van de Koper kan de inhoud van de Beoordeling voor andere gebruikers van de Webwinkel worden verborgen, maar de toegekende score in de vorm van sterren wordt meegeteld bij de algemene beoordeling van de Webwinkel en het Product.
§ 10. Intellectueel Eigendom
- De Klant verklaart dat hem geen enkele rechten toekomen, met inbegrip van auteursrechten of aanverwante rechten, met betrekking tot de door hem geplaatste Beoordelingen en uitspraken, anders dan het recht om de Webwinkel te gebruiken zoals bepaald in het Reglement. De Klant is niet gerechtigd om de inhoud op welke wijze dan ook vast te leggen, te vermenigvuldigen, beschikbaar te stellen, openbaar te maken of te verspreiden, tenzij een dergelijk recht voortvloeit uit de wet of het Reglement.
- De Klant is niet gerechtigd tot enige inbreuk op de inhoud, met name niet tot enige aanpassing van de inhoud, structuur, vorm, grafische elementen, werking of andere elementen van de Webwinkel.
- Door het plaatsen van Beoordelingen in de Webwinkel, die werken vormen in de zin van de wet van 4 februari 1994 betreffende auteursrechten en aanverwante rechten, verleent de Klant aan de Verkoper een niet-exclusieve, kosteloze, onbeperkte en tijd- noch plaatsgebonden licentie voor gebruik van deze werken door de Verkoper, inclusief het recht tot het verlenen van sublicenties, welke het publiekelijk beschikbaar maken van het werk omvat op zodanige wijze dat iedereen toegang kan krijgen op een door hem/haar gekozen plaats en tijd (Internet). De licentie wordt verleend voor alle exploitatievelden die bekend zijn op het moment van verlening, in het bijzonder:
- 3.1. Voor het vastleggen en vermenigvuldigen van het werk met elke techniek – in het bijzonder druk-, reprografische-, magnetische, digitale technieken, op elk audiovisueel of visueel medium, in het bijzonder op audiovisuele schijven, CD’s, computerdisks, in multimedia netwerken, inclusief internet en gerelateerde online diensten, en het vermenigvuldigen, vastleggen en gebruik in reclame, inclusief elektronisch kopiëren in computergeheugen en interne en externe netwerken;
- 3.2. Het gebruik van het geheel of delen van het werk, of enig element daarvan, met mogelijkheid tot aanpassing noodzakelijk voor het medium – in alle publicaties, in het bijzonder online, digitaal, in bulletins en informatie, alleen of gecombineerd met andere werken of delen daarvan; gebruik geheel of gedeeltelijk voor promotie en reclame, in het bijzonder audiovisuele, audio of media reclame;
- 3.3. Betreffende de handel in het origineel of kopieën waarop het werk is vastgelegd – introductie in het verkeer, uitleen, verhuur van het origineel of kopieën;
- 3.4.Betreffende de verspreiding van het werk anders dan hierboven beschreven – openbare uitvoering, presentatie, vertoning, reproductie, uitzending en heruitzending, alsmede openbaar beschikbaar maken op zodanige wijze dat iedereen toegang kan krijgen op plaats en tijd naar eigen keuze;
- 3.5. Gebruik van de werken voor promotionele en marketingdoeleinden.
- Het verwijderen van het Account door de Klant of van Beoordelingen zoals bedoeld in hoofdstuk 9, punt 8, heeft geen invloed op de geldigheid van de bovenstaande licentie.
§ 11. Slotbepalingen
- Deze Gebruiksvoorwaarden zijn van kracht vanaf 4 januari 2023.
- Indien een bepaling van dit Reglement wordt gewijzigd of nietig verklaard door een bevoegde autoriteit of rechter, blijven de overige bepalingen van kracht en binden zij de Verkoper en de Klant.
- De Verkoper behoudt zich het recht voor dit Reglement te wijzigen. Alle overeenkomsten gesloten vóór de inwerkingtreding van het nieuwe Reglement worden uitgevoerd op basis van het Reglement dat van kracht was op het moment van het sluiten van de overeenkomst.
- Voor de oplossing van alle geschillen met betrekking tot het Reglement is het Poolse recht van toepassing.
- Eventuele geschillen die voortvloeien uit of in verband met de uitvoering van de Dienst, zullen partijen trachten op te lossen door middel van onderlinge onderhandelingen of bemiddeling, en indien geen overeenstemming wordt bereikt, worden de geschillen voorgelegd aan de bevoegde rechtbank van de vestigingsplaats van de Verkoper.
- De Klant die Consument is, kan tevens gebruikmaken van buitengerechtelijke methoden voor het indienen van klachten en vorderingen. Alle informatie over buitengerechtelijke methoden voor het indienen van klachten en vorderingen is beschikbaar op de website van het Bureau voor Concurrentie en Consumentenbescherming: www.uokik.gov.pl . Deze procedures zijn vrijwillig en vereisen instemming van beide partijen.
- Overeenkomstig Verordening (EU) nr. 524/2013 van het Europees Parlement en de Raad van 21 mei 2013, wordt erop gewezen dat op http://ec.europa.eu/consumers/odr een platform beschikbaar is voor online geschillenbeslechting tussen consumenten en ondernemers op EU-niveau (ODR-platform). Het ODR-platform biedt een online loket voor consumenten en ondernemers voor de buitengerechtelijke oplossing van geschillen over verplichtingen uit online verkoop- of dienstovereenkomsten.
§ 12. Bijlage 1 – Informatie betreffende het uitoefenen van het herroepingsrecht
- Het herroepingsrecht zoals hieronder beschreven komt toe aan Consumenten en individuele Ondernemers.
U hebt het recht om deze overeenkomst binnen 14 dagen zonder opgave van redenen te herroepen. De termijn voor herroeping vervalt na 14 dagen:
- 1.1. In geval van een verkoopovereenkomst, vanaf de dag waarop u het product in bezit heeft of een door u aangewezen derde, anders dan de vervoerder, het product in bezit heeft;
- 1.2. In geval van een overeenkomst die meerdere afzonderlijk geleverde producten betreft, vanaf de dag waarop u het laatste product in bezit heeft of een door u aangewezen derde, anders dan de vervoerder, het laatste product in bezit heeft;
- 1.3. In geval van een overeenkomst die levering van producten in partijen of delen betreft, vanaf de dag waarop u de laatste partij of deel in bezit heeft of een door u aangewezen derde, anders dan de vervoerder, de laatste partij of deel in bezit heeft;
- 1.4. In geval van overeenkomsten betreffende regelmatige levering van producten voor een bepaalde periode, vanaf de dag waarop u het eerste product in bezit heeft of een door u aangewezen derde, anders dan de vervoerder, het eerste product in bezit heeft;
- 1.5. In geval van overeenkomsten betreffende de levering van diensten of digitale inhoud die niet op een materieel medium wordt geleverd, vanaf de datum van sluiting van de overeenkomst.
- Om gebruik te maken van het herroepingsrecht, moet u ons: BIOSHI S.A. Tel.: +48 788 208 018, Bioshi24.be, E-Mail: contact@bioshi24.be, Jasnogórska 1, 31-358 Kraków,informeren over uw beslissing om de overeenkomst te herroepen via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld per post, fax of e-mail).
- U kunt gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar dit is niet verplicht..
- U kunt ook het Elektronisch retourformulier invullen dat beschikbaar is op de Webwinkel: https://bioshi24.be/nl/returns-open.html. Indien u hiervan gebruikmaakt, sturen wij u onverwijld een ontvangstbevestiging van uw herroeping op een duurzaam medium.
- Om de herroepingstermijn te behouden, volstaat het om de kennisgeving van de uitoefening van het herroepingsrecht voor het verstrijken van de termijn te verzenden.
- Bij herroeping van deze overeenkomst vergoeden wij u alle door u betaalde bedragen, inclusief de leveringskosten van de producten (met uitzondering van eventuele extra kosten als gevolg van een door u gekozen andere leveringsmethode dan de goedkoopste standaardlevering die wij aanbieden), onverwijld, in ieder geval uiterlijk 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw herroeping. De terugbetaling vindt plaats via dezelfde betaalmethode als gebruikt bij de oorspronkelijke transactie, tenzij u uitdrukkelijk anders heeft ingestemd.
- Voor overeenkomsten die levering van producten betreffen, waarin wij geen ophaalservice hebben aangeboden bij herroeping, mogen wij de terugbetaling opschorten tot ontvangst van het product of tot ontvangst van bewijs van terugzending, afhankelijk van wat zich eerst voordoet.
- Het terug te zenden product dient te worden gestuurd naar: BIOSHI S.A. Zawada Uszewska 204, 32-865 Zawada Uszewska , onverwijld, in ieder geval uiterlijk 14 dagen na de kennisgeving van herroeping. De termijn wordt behouden indien het product voor het verstrijken van de 14 dagen wordt verzonden. U draagt de directe kosten van terugzending..
- Vanwege het gewicht en de afmetingen van het product, kan bij herroeping van de overeenkomst de terugzending hogere kosten met zich meebrengen dan reguliere post. Indien u gebruikmaakt van koeriersdiensten, kan verzending op een pallet nodig zijn, wat duurder is dan reguliere post.